Duitse mentaliteit
Goethe Institut

Friesland bank was in 2010 één van de eerste financiële instellingen van Nederland, die inzag dat het gebruik van explanimations, een positief effect had op de informatievoorziening richting klanten. En verdiende daarmee een best practise vermelding in een rapport van de AFM. Wij maakten voor Friesland Bank deze product animaties.
In 2012 maakten Rabobank Nederland en Friesland Bank bekend dat Friesland Bank een 100% dochter zou worden van Rabobank Nederland. Hiermee kwam een eind aan het tijdperk van een 100-jarige regionale bank voor Noord-Nederland. Friesland Bank had vestigingen in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Friesland bank was op zoek naar een doeltreffende manier om haar financiële producten op haar website te presenteren en te verduidelijken. Omdat Friesland bank graag meerdere animaties wilde laten maken en op haar website reeds een aantal herkenbare iconen gebruikte, was het belangrijk om extra aandacht te besteden aan het laten aansluiten van de animaties op de Friesland bank huisstijl.
Voor diverse financiële producten van Friesland Bank ontwikkelden we heldere uitleg animaties. De animaties werden getoond op de productpagina’s van de website van Friesland Bank en hebben als doel de groep bezoekers aan te spreken die snel wil weten wat een product inhoudt en hiervoor geen lange teksten door wil lezen. Uit metingen blijkt dat de video’s goed worden bekeken en ook vaak helemaal worden uitgekeken. Ook verhogen de video’s de gemiddelde tijd die bezoekers op de website doorbrengen.