Nieuw kantoor, nieuwe kansen

Dus moesten we op zoek naar een grotere plek. Die vonden we ook, aan de Moermanskkade 305. Net als veel andere creatieve bedrijven verhuisden we dus naar de Houthavens, het nieuwe hart van de creatieve sector in Amsterdam. Met de verhuizing veranderde heel onze omgeving… en dat levert onverwachte kansen op.

Partner Paul Schilp verwoordt het zo: “We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid, en zetten steeds meer in op het in co-creatie visualiseren met klanten. Design sprints, storytelling sessies, zakelijk tekenen, customer journey mapping, – het vraagt allemaal om voldoende functionele en inspirerende ruimtes om onze klanten te ontvangen. Hier aan de Moermanskkade 305 kunnen we dit perfect realiseren.”

Wat een nieuw kantoor allemaal teweegbrengt…

De verhuizing had ook wat onvoorziene neveneffecten: zo bleken onze illustratoren plots een heleboel inspiratie te hebben. In schetsboekjes en in kantlijnen van briefings doken plots wel heel veel boten en watervogels op. Het water zorgde er duidelijk voor dat er als het ware een tsunami van creativiteit door ons nieuwe kantoor rolde. En het zou zonde zijn als al die energie verloren ging… dus daar moesten we natuurlijk wat mee! Maar wat konden we doen? Eén grote plaat tekenen? Een animatie maken? Een infographic? We wilden verrassend uit de hoek komen, dus we zochten “net even wat anders”.
Partner Paul Schilp.

De geknipte oplossing

Onze collega Eline kwam uiteindelijk met het leukste idee: een zine! Dat is een soort mini-kunstmagazine, dat vaak zelfgemaakt en zelf uitgegeven is. Omdat de inhoud van zo’n zine geen regels kent, mag en kan alles. En omdat een zine geen tekst hoeft te bevatten, paste het ook bij het verhaal dat we wilden vertellen. Eline wist Paul te overtuigen, en maar liefst 13 andere collega’s sloten aan om mee te helpen.

Zo is deze zine een veelzijdig project geworden, met een prominente plaats voor illustratie, gemengd met gedichten en fotografie. Elk hebben we een heel eigen invulling gegeven aan de opdracht, wat mooi de diversiteit van ons team laat zien.

We zouden zeggen, blader eens door de zine en ontdek hoe visueel divers de Houthavens kunnen zijn!

Lees het zine als pdf ›


Een illustratie door Veronica Comin

Over Getting the picture en in60seconds

Visual consultancy bureau Getting the picture en infographics- en animatiebureau in60seconds maken complexe informatie begrijpelijk. Dat doen zij door het inzetten van visueel denken. Of het nu gaat om het visualiseren van een strategiesessie, het ontwerpen van een nieuwe app of het maken van een animatie, samen met de klant werken ze van kick-off sessie naar concreet communicatieproduct. in60seconds is gespecialiseerd in infographics en animatie. En Getting the picture specialiseert zich in design thinking en zakelijk tekenen.
Ons nieuwe kantoor