Om in te spelen op actualiteiten – zoals het EK – kwamen we op het idee om iemand de kleur oranje uit Nederland te laten onttrekken. Zodoende zijn gekomen op “Missie Oranje”: een interactief spel op Facebook.

De trailer

Om onze campagne te promoten hebben we onderstaande trailer gerealiseerd.

De verdachten

Het doel van het spel is om uit zes verdachten de dader te ontmaskeren.

Elke verdachte heeft zijn of haar eigen profielpagina, hier komt het interactieve element de hoek om kijken. De verdachten kunnen namelijk interacteren net als normale facebookgebruikers. Deelnemers kunnen dus in gesprek gaan met een verdachte en verschillende vragen aan hen stellen.

Het spel

Om de dader te ontmaskeren hebben wij verschillende spellen ontwikkeld. Zo hebben we elke week een ontwerp op Missie Oranje geplaatst, waarin je jezelf op de nieuwslezer van het Oranje Journaal moest taggen. Had je jezelf op de juiste plek getagd? Dan werd je vrienden met de nieuwslezer en speelde hij persoonlijke hints naar je door.

Daarnaast hebben we een ‘raad de video’ ontwikkeld. Hierop is een onduidelijk en verknipt beeld te zien, waarbij je mag raden wat je ziet. Het beeld vormt een hint die je weer een stapje dichter naar de dader brengt.

https://vimeo.com/44523777

Op informatief gebied hebben we verschillende journaalberichten gerealiseerd, waarbij de nieuwslezer schokkende onthullingen deed over het ontbreken van de kleur oranje.

https://vimeo.com/44523780

Ook hebben we krantenartikelen gepost ter informatie.

Tot slot hebben we verschillende video’s geplaatst waarin de verdachten vertellen wat ze onlangs hebben meegemaakt.
https://vimeo.com/44523778
Na vier weken hebben we Missie Oranje afgesloten met een spannende eindvideo waarin de dader wordt ontmaskerd en de winnaar bekend wordt gemaakt. Carlijn Peters is er vandoor gegaan op een custom made oranje tall-bike!
https://vimeo.com/44737603