DE UITDAGING

Careflex wist vanaf het begin erg goed wat ze wilden bereiken met deze animatie. De kernwaarden van het merk communiceren, aansluitende op de kleuren van de Careflex-huisstijl en met herkenbare, levendige karakters. De slogan van Careflex was daarbij de leidraad: uitdagende zorg. Uitdagend want ze wilden sterke ontwerpen zien die best gewaagd mochten zijn. En zorg want de karakters moesten daarbij wel vriendelijk en aansprekend blijven. Dat betekende dat we veel vrijheid kregen in het karakterontwerp: een uitdaging die we graag aangaan!

Whiteboard video vragen advies

Creatieve keuzes

Zoals je in de bovenstaande schets kunt zien had het karakterontwerp enkele rondes nodig voor het helemaal op punt stond. De schets helemaal rechts geeft het allervroegste stadium weer. Per feedbackronde schoven we iets op in het ontwerp, met als eindresultaat het personage helemaal links. Dit ontwerp werd uiteindelijk de basis voor onze hoofdrolspeler, de zorgbehoevende.

Naast de personages moest ook de omgeving zorgvuldig ontworpen worden. Daarbij hebben we ons laten inspireren door een stijl die Careflex had laten ontwerpen voor een fysiek boek. Daaruit kregen we het idee voor de kleuren en vormen die je ook in de animatie teruziet. De structuur van het logo en de huiskleuren vormden verder de basis voor de achtergronden en overige objecten.

Uitvoering

De wens vanuit Careflex was om duidelijk te maken dat ze de patiënt hoe dan ook blijven bijstaan. Hierbij is het uitgangspunt dat iedere cliënt 24 uur per dag en 7 dagen per week recht heeft op ‘topzorg’. Careflex combineert daarvoor een hoge mate van professionaliteit met oprechte interesse voor de mens achter de zorgvraag. Deze gedachte hebben we ook proberen weergeven in de animatie. De arm om de schouders en de noden van de zorgbehoevende krijgen een centrale plaats.

Team

Ontmoet het hele team ›